Marketing en Sales

Een goed product, de perfecte timing, en ook een tikkeltje geluk. Het zijn allemaal factoren die mee bepalen of uw bedrijf een succes wordt of niet. Maar nog belangrijker dan dit alles, is een goede marketing en en stevige salespositie en die bepaal je zelf.

Met Digital Competitive slaap je voortaan op je beide oren, want wij zijn experts op het vlak van marketing. Met enkele echte marketeers in hart en nieren beschikken wij over het perfecte team dat ook uw product tot een waar succes maakt.

Er zijn twee belangrijke marketingconcepten die je goed uit elkaar dient te houden. Marketing Above The Line (ATL) en Marketing Below The Line (BTL).

Marketing Above The Line

Marketing Above The Line is een marketingsconcept gericht op zichtbaarheid op grote schaal. Denkt u maar aan reclame op televisie. Dit is een veelvuldige manier van adverteren bij nieuwe producten, maar wordt ook vaak gebruikt als ideale methode om uw merk aan bekendheid te doen winnen.
Voordelen:
- Gericht op een groot publiek
- Versterkt uw branding (merkbekendheid)
- Lange termijnseffect
Nadelen:
- Moeilijk meetbaar
- Kleiner direct effect 

Marketing Below The Line

Marketing Below The Line is een marketingsconcept waarbij u een direct contact opzoekt met uw potentiële klanten. Het is de bedoeling om een directe stijging in uw verkoopsartikelen te merken, door onder andere gebruik te maken van directe mailings.
Voordelen:
- Persoonlijke aanpak
- Genereert een stijging in verkoop op korte termijn
- Direct meetbaar, waardoor een duidelijke ROI berekenbaar is.
Nadelen:
- Tijdrovend
- Kleinere doelgroep

In Digital Competitive gaan we uit van het principe dat beide concepten hun voordelen hebben. Hoewel we beide principes apart aanbieden, en u het voor jou meest efficiënte onderdeel kan uitkiezen, is het vaak interessanter om de twee concepten te combineren. We spreken dan van Marketing Through The Line (TTL), waarbij merk en product een duidelijk stijging zullen ondervinden. De advertenties volgens het Above The Line principe prikkelt de nieuwsgierigheid van de klant. Dankzij de herhalende factor binnen deze aanpak blijft de potentiële consument steeds in contact komen met uw product en/of bedrijf. Door na deze aanpak ook Marketing Below The Line toe te passen speelt u in op deze nieuwsgierigheid en wakkert u de noden aan van de consument, die zo rechtstreeks in contact komt met uw product.